6 manieren waarop je een AR-filter het beste kunt promoten - Brandfilters
Reading:
6 manieren waarop je een AR-filter het beste kunt promoten

6 manieren waarop je een AR-filter het beste kunt promoten

25 september 2021

Je hebt een geweldig AR-filter gecreëerd en bent enthousiast om het met de wereld te  delen. Maar wat is de volgende stap?

Een van de vragen die we het meest horen van onze klanten is hoe het AR-filter het beste gedeeld kan worden om het maximale uit de campagne te halen. In dit hoofdstuk gaan we wat dieper in en bekijken we verschillende best practices om je AR-filter onder de aandacht te brengen. Daarnaast geven we je tips om het meeste uit je AR-filters te halen.

1. Deel het via de gebruikelijke digitale kanalen

Deze lijkt wat voor de hand liggend, maar in de praktijk zien we dat veel merken dit toch niet op de juiste manier doen. Zorg ervoor dat je berichten over het gebruik van het effect gedeeld wordt via de gebruikelijke digitale kanalen, eigenlijk net zoals je dit zou doen voor elke andere online campagne. Dit kan via sociale kanalen als Twitter, Facebook en Instagram, maar bijvoorbeeld ook via  e-mail kanalen zoals de maandelijkse nieuwsbrief. Of laat het onderdeel uitmaken van een blog gepubliceerd op je website.

2. Adverteren op social media

Het uitvoeren van een betaalde campagne is een voor de hand liggende volgende stap. Een platform als Instagram is een geweldige plek om je AR-filter op te delen en te promoten. Dit kan via een post-boosting op zowel Facebook als Instagram. De targeting voor adverteren op Instagram is vergelijkbaar met dat van Facebook. Het is mogelijk om specifieke doelgroepen te benaderen op basis van interesses en diverse demografische gegevens. Land, leeftijd en geslacht zijn verplichte targeting opties. Er wordt natuurlijk wel aangeraden meerdere opties te gebruiken, zodat je meer controle krijgt over wie jouw advertenties zien. 

3. Zet (micro) influencers in 

Wanneer je meer interactie met je volgers wil realiseren. Dan is het misschien een idee om een samenwerking te starten met micro-influencer(s).

Micro-influencers zijn influencers met een relatief klein bereik die graag voor je aan de slag gaan, nog geen concurrerend product hebben aangeprezen en geen enorme bedragen voor een post vragen. Kortom de perfecte manier om je AR-filter op een creatieve manier onder de aandacht te brengen. 

Wat belangrijk aan de samenwerking is dat het “echt” moet voelen. Oftewel; is het relevant voor de doelgroep en matched het filter met je merk.

4. Gebruik gedrukte media

Het hebben van een QR-code betekent dat je AR effect gedeeld kan worden in gedrukte media zoals tijdschriften, kranten en billboards. Door de code met je smartphone te scannen, hebben gebruikers direct toegang tot het filter. Op bijv. events is dit een mooie toepassing.

5. Zet PR in voor je bedrijf

Het mooie van AR is dat het nieuw, innovatief en cool is. Dit maakt het viral-waardig, vooral als het gaat om de combinatie van het merk en een creatieve AR-filter. Door je AR-effect te promoten via PR, kun je gebruikers stimuleren die nog niet op de hoogte zijn van je merk.

De meest voor de hand liggende manier om dit te doen is door middel van het schrijven van een persbericht. De perfecte manier om het te hebben over hoe jouw bedrijf slim gebruik maakt van AR-technologie en wat voor jou de reden was om te starten met het inzetten AR-Filters. Dit persbericht kun je vervolgens delen met websites die jouw persbericht interessant vinden. Denk aan Emerce, Dutchcowboys, etc.

Natuurlijk kun je het persbericht ook gewoon delen op je eigen website, in een blog post, op social media of opnemen in de volgende editie van je nieuwsbrief.

6. Begin een winactie

Het is een tactiek die al gebruikt wordt sinds het begin der tijden – win acties zijn nou eenmaal één van de beste manieren om interesse in jouw merk te stimuleren, omdat mensen graag anderen over gratis dingen te vertellen.

Deel de winactie filter op social media en hang er een leuke prijs aan. Moet je er natuurlijk wel voor zorgen dat het AR-filter op een leuke manier gedeeld wordt met haar volgers.



0 Comments

Geef een reactie

Related Stories

28 mei 2021

5 redenen om AR in te zetten voor jouw bedrijf

In tegenstelling tot wat vaak wordt aangenomen, kan AR-technologie naast de grappige gezicht filters wel degelijk in worden gezet om betrokkenheid en sales te verhogen. Hieronder leggen we uit hoe en waarom het slim is om AR-filters via Brandfilters in te zetten voor jouw bedrijf.

20 augustus 2020

Wat is Augmented Reality?

Een leuk effect waarmee je gezicht er opeens heel anders uitziet, een exotisch dier dat over straat loopt, of nieuw meubilair dat je in je woonkamer kunt plaatsen om te zien hoe het bij de rest van je interieur past: augmented reality (AR) kent vele toepassingen. Wat is AR precies en wat kunnen we ermee?