In tegenstelling tot wat vaak wordt aangenomen, kan AR-technologie naast de grappige gezicht filters wel degelijk in worden gezet om betrokkenheid en sales te verhogen. Hieronder leggen we uit hoe en waarom het slim is om AR-filters via Brandfilters in te zetten voor jouw bedrijf.
Informeren
AR is een geweldige manier om een verhaal te vertellen aan de consument, omdat het je in staat stelt om de gebruikers mee te nemen in het verhaal achter het merk. Dit is precies wat we hebben gedaan voor Qmusic. Samen hebben we een AR-effect ontwikkeld voor “Het Foute Uur”. Dit was een toffe manier om de luisteraars van Qmusic op een creatieve manier te betrekken bij de Top 500 foute nummers.
Persoonlijkheid van jouw merk
Als je een AR-filter op de juiste manier inzet, weerspiegelen ze precies de tone of voice van jouw merk. Vooral als die toon speels en leuk is. Ze laten jouw unieke stem zien, waardoor jij je kunt onderscheiden van jouw concurrenten. Zorg dat jouw AR-filter aansluit bij jouw branding zodat het altijd herkenbaar is. Wij kunnen je hierbij helpen door middel van het uitwerken van een idee tot een compleet storyboard.
Creëer interactie
Het inzetten van een AR-filter zorgt voor een hogere interactie dan wanneer je dit
bijvoorbeeld doet via een Instagram story. De vuistregel: hoe hoger de interactie, hoe groter de kans is dat dat je met het inzetten van een AR-filter je bedrijf een boost kan geven. Wanneer het concept goed uitgewerkt is kan een AR-filter mogelijk zelfs viral gaan.
Wees de concurrentie voor
Het inzetten van AR-filters is voor veel bedrijven nog onbekend terrein. Maak hier dus handig gebruik van en zorg dat je AR- filters onderdeel maakt van ieder online marketingplan. Het inzetten van een AR-filter is een geweldige manier om de aandacht van de consument te trekken en je te onderscheiden van de concurrentie. Slim toch, zo blijf je de concurrent altijd een stapje voor.
Lage kosten, groot bereik
Een van de grootste voordelen van het inzetten van een AR-filter is dat de kosten doorgaans lager liggen dan een grootschalige marketingcampagne. Het filter is direct zichtbaar op je eigen social mediakanalen. Dagelijks zijn wereldwijd meer dan 3 miljard gebruikers actief op social mediakanalen als Facebook, Instagram en Snapchat. Dit biedt ongekende mogelijkheden om jezelf te onderscheiden met interactieve augmented reality content. Bij Brandfilters kan er al een interactieve facefilter worden ingezet vanaf €1.975,-. Inclusief uitgewerkt storyboard en 3 design iteraties.
Daarnaast helpen wij je graag verder om je AR-filter op de juiste manier aan te jagen op social media. Wil je ook meeliften op het succes van een AR-filter? Laat dan nu een branded filter ontwikkelen door Brandfilters.